Toegankelijkheid en kwaliteit

Wij vinden het als gezondheidsorganisatie belangrijk dat iedereen de informatie op deze website makkelijk kan gebruiken, bekijken en vinden. Daarom besteden we veel aandacht aan de digitale toegankelijkheid, gebruiksvriendelijkheid en vindbaarheid van onze website. In de toegankelijkheidsverklaring staat in hoeverre deze website aan de toegankelijkheidseisen voldoet.

Vragen of opmerkingen 

Is er iets op de website van GGD regio Utrecht voor jou niet goed toegankelijk? Heb je vragen, tips of opmerkingen over toegankelijkheid? Mail dan naar website@ggdru.nl

Toegankelijkheidsonderzoek  

Bekijk de rapportage van het onderzoek en de verklaring in het landelijk register.

Kwaliteit

We willen een organisatie zijn die, in een steeds veranderende omgeving, zich blijft verbeteren, vernieuwen en ontwikkelen. Hiervoor biedt Team Kwaliteit verschillende hulpmiddelen aan om het leren in de organisatie verder te ontwikkelen. 

Klanttevredenheid 

GGDrU startte in 2019 met het Positive Perception Programm (PPP). PPP is een klanttevredenheidsonderzoek op een locatie van de GGD. Hierbij gaat een team zelf aan de slag met de resultaten uit het onderzoek. Het team maakt hiervoor zelf de vragen en gaat met de kansen en verbeteringen aan de slag. Een beleidsmedewerker Kwaliteit helpt hierbij. Door deze opgehaalde klantervaringen kunnen we nog beter aansluiten bij de wensen van onze klanten.  

Waarderend auditen 

We voeren interne audits uit op een waarderende manier. Hiermee kijken we naar wat goed gaat en wat ervoor zorgt dat het goed gaat. Ook kijken we naar wat beter kan en wat we ervan kunnen leren. De directie is opdrachtgever van de audits en bepaalt de onderwerpen.  

Kwaliteit en zelforganisatie 

Het Team Kwaliteit helpt de zelforganiserende teams in het zelf leren, ontwikkelen en verbeteren met verschillende hulpmiddelen. De teams bepalen zelf waar ze mee aan de slag gaan. Zo kan het Team Kwaliteit audits uitvoeren, processen verbeteren en kansen & risico’s helder maken.