Ga 2025 goed van start! Doe mee met Dry January
Steeds meer mensen starten het nieuwe jaar met het goede voornemen om minder alcohol te drinken en doen mee aan Dry January – 30 dagen zonder alcohol. Doe jij ook mee?
Waarom meedoen met Dry January (IkPas)
Dry January is niet meer weg te denken uit Nederland. Een kwart van de Nederlanders last in januari een alcoholpauze in. Niet gek, want een alcoholpauze levert ontzettend veel voordelen op. Mensen die (tijdelijk) geen alcohol drinken slapen vaak beter, staan fitter op, hebben meer energie, houden geld over, bouwen zelfvertrouwen op, zijn vrolijker, sporten lekkerder en vallen onderweg ook vaak af. Een belangrijk resultaat is dat deelnemers gemiddeld minder gaan drinken na hun deelname aan IkPas en meer bewust kiezen voor het al dan niet drinken van alcohol.
IkPas: bewezen effectief
Volgens het RIVM is IkPas bewezen effectief in het stimuleren van een tijdelijke alcoholpauze. De afgelopen jaren deden zo’n 300.000 mensen mee aan IkPas. Vorig jaar alleen al waren dat bijna 42.000 deelnemers. En het echte aantal ligt nog veel hoger, omdat niet iedereen zich inschreef. De kracht van IkPas ligt in de ondersteuning: deelnemers krijgen tools en tips om hun alcoholvrije maand vol te houden, maar ook een sterk gemeenschapsgevoel.
Doe mee met Dry January!
Benieuwd wat een alcoholpauze voor jou kan betekenen? Schrijf je in via IkPas.nl en sluit je aan bij duizenden anderen die in januari bewust kiezen voor gezondheid.
Ondersteuning door IkPas
Na jouw inschrijving doe je mee aan de challenge om 30 dagen geen alcohol te drinken onder begeleiding van IkPas. Heb je vragen dan kun je terecht bij de IkPas-coach. Daarnaast ontvang je motiverende nieuwsbrieven met onder andere recepten voor alcoholvrije alternatieven en verdien je badges. Ook kun je samen met anderen meedoen. Want samen pauzeren is leuker en makkelijker!
Wat doet GGD regio Utrecht?
GGD regio Utrecht promoot deze campagne. In al onze locaties hangen posters. Ook zijn onze gemeenten en andere organisaties in de regio Utrecht uitgenodigd om mee te doen. Verder promoten we de campagne via onze socialemediakanalen.