Mijn Jeugdgezondheidszorg
De Jeugdgezondheidszorg van GGD regio Utrecht biedt ouders met kinderen tot 12 jaar toegang tot het dossier van hun kind. Als ouder kun je op elk moment zaken lezen en regelen voor je kind. Op deze pagina lees je meer over Mijn Jeugdgezondheidszorg (JGZ), inloggen en het digitaal dossier.
Inloggen met DigiD
Log in met je DigiD op mijnjgz.ggdru.nl. Gebruik hiervoor de DigiD-app op je telefoon, je rijbewijs of identiteitskaart. Als je inlogt met alleen de sms-controle, zie je niet alle functies in Mijn JGZ. Heb je nog geen DigiD? Dan kun je deze aanvragen op www.digid.nl. Zonder DigiD is inloggen niet mogelijk.
Heb je problemen bij het inloggen, kijk dan bij Hulp | DigiD. Op de website van DigiD vind je instructievideo’s en verschillende manieren om hulp te krijgen. Het Klantcontact-centrum (KCC) van de Jeugdgezondheidszorg kan niet helpen met DigiD, maar kan wél helpen bij bijvoorbeeld het verzetten van een afspraak. Het KCC is bereikbaar via 030-4600046.
Wat kan ik als ouder doen en zien in Mijn JGZ?
In Mijn Jeugdgezondheidszorg kun je:
• gegevens over de groei, onderzoeken en vaccinaties vinden
• een vraag stellen aan de JGZ-professional (binnen 3 werkdagen krijg je antwoord)
• nalezen wat er besproken is tijdens de afspraken met de Jeugdgezondheidszorg
• contactgegevens toevoegen of wijzigen
• toestemmingen geven of intrekken
• afspraken wijzigen
• vragenlijsten invullen
Lukt het niet om je afspraak te verzetten via Mijn JGZ? Neem dan contact op met het Klant Contact Center.
Wijzig je contactgegevens, zoals je e-mailadres en telefoonnummer, in Mijn JGZ.
In Mijn JGZ zie je registraties en documenten vanaf 17 februari 2025. Heb je geen afspraak gehad na 17 februari 2025, dan zie je geen registraties in Mijn JGZ.
Wil je het hele dossier inzien? Dat kan via het Formulier aanvraag persoonsgegevens.
Digitaal dossier
Voor elk kind leggen we een digitaal dossier aan. Dat helpt ons bij het bieden van zorg aan jou en je kind. In het dossier leggen we informatie vast over de gezondheid van je kind.
We maken een dossier aan bij de geboorte van alle kinderen in ons werkgebied. Je meldt de geboorte van je kind bij de gemeente. Via de BRP (Basisregistratie Personen) komt er automatisch een melding bij de Jeugdgezondheidszorg.
Alleen (direct) betrokken professionals van de Jeugdgezondheidszorg hebben toegang tot het dossier. We werken volgens het privacyreglement.
Ouders van kinderen tot 12 jaar die gezag hebben over het kind, hebben recht op inzage en toegang tot Mijn JGZ. In sommige situaties zetten wij de inzage tijdelijk uit. Dit doen we bijvoorbeeld als er sprake is van een conflict tussen ouders, of onduidelijkheid over het wettelijk gezag. Heb je vragen hierover? Neem dan contact op met het Klant Contact Center via 033-4600046, of bespreek het met de jeugdverpleegkundige of jeugdarts tijdens de afspraak.
Ga je binnen Nederland verhuizen naar een woonplaats buiten ons werkgebied? Dan dragen we het digitale dossier van jouw kind over aan de JGZ-organisatie die de zorg van ons overneemt. Hiervoor hebben wij jouw toestemming nodig. Ook die kun je zelf aan- en uitzetten in Mijn JGZ.
Verhuis je naar het buitenland en wil je het dossier meenemen? Vraag het dossier aan via Formulier aanvraag persoonsgegevens.